דרכים לחיזוק הקשר עם העובדים

רונן פנחסוב

דרכים לחיזוק הקשר עם העובדים

חיזוק הקשר עם העובדים הוא לא רק המלצה חמה כי אם הכרח. אמנם מאמר שכזה מסתכל על הדברים מראות עיניהם של המעסיקים והמעסיקות, אולם כולנו היינו בעבר שכירים או עבדנו עבור אדם מסוים – כולנו יכולים להבין את המשמעות של קשר טוב וחם, ותועלתו לתפוקת העבודה.

עובדים החשים בקשר הדוק עם מקום עבודתם, מחויבים יותר אליו, אל המטרות והיעדים שלו. בליווים של מעסיקים ומעסיקות, מטרתי בניהול העובדים היא תמיד להיכנס אל תוך נעליהם של השכירים והשכירות – כוח האדם האמון על הצלחתו של בית העסק, על הגשמת יעדיו.

כאשר אנו מחזקים את הקשר, אנו מקרינים את יוקרתו של בית העסק, כאשר אנו מחזקים את הקשר אנו מדרבנים קשרים טובים יותר בתפעול הפנימי של העבודה, בקשר שבין המחלקות ובקשר שבין העובדים לבין הדרגים הניהוליים.

נשאלת השאלה, כיצד עושים זאת נכונה? האם ישנה נוסחה אחת? או אולי דרכים מומלצות יותר ומומלצות פחות? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לקדם תחושה משפחתית וחמה בסביבת העבודה.

ימי גיבוש וכיף

לא חייבים להשקיע בעובדים מדי יום ויום. יתרה מזאת שגרה קבועה היא מצוינת כיוון ששגרה קבועה היא כזו שניתן לשבור אותה!

נסו למצוא דרכים שונות כדי לשבור את השגרה לפחות אחת לשנה. הדרך הפשוטה והנפוצה היא איפוא עוברת באמצעות יום כיף וגיבוש יחד עם עובדי ועובדות החברה.

את יום הכיף תוכלו לערוך בשפע של מתכונות ואפשרויות החל מטיול יום הגדוש באטרקציות ועד לסעודה גדולה עם כל העובדים במסעדה נהדרת.

תוכלו למצוא שילובים שונים והפעלות כגון סדנת שף עם העובדים, או סדנת פיסול, תחרויות ספורטיביות המחלקות את העובדים לקבוצות ועוד מגוון רעיונות והפתעות.

ישנם גופים המספקים את השירות באופן מדויק, ושיודעים כיצד למקד את יום הכיף ולהפיקו בהתאם למטרות והיעדים של בית העסק.

מתנות ולא רק לרגל חגים ומועדים

בחגים ובמועדים העובדים והעובדות מצפים לקבל מתנה או גיפט קארד, אך כאשר המתנה פוגשת ואתם בהפתעה גמורה, הרי שמדובר בדרך נפלאה להקרין תחושת יוקרה ואכפתיות מצדו של בית העסק.

ניתן למצוא מגוון רחב של סיבות למסיבה, החל מעובדים מצטיינים המקבלים מתנה ייחודית אך ורק להם, או מתנה המוענקת לעובדים לרגל הישגים מסוימים בעבודה, כאלו שהושגו לאור נחישותם ומחויביותם למקום העבודה.

אם אתם חוששים באיזו מתנה לבחור, דעו כי הפתרון הנפוץ בו מעסיקים ומעסיקות רבים בוחרים, הוא לא אחרת מאשר מארזי מתנה מפנקים ויוקרתיים.

אלו הם מארזים הגדושים בכל טוב, החל משוקולדים, דרך יינות משובחים ועד להפתעות ופיצ'פקס שתמיד כיף לקבל. 

וטיפ חשוב: אל תשכחו הקדשה אישית מטעם החברה. יש לכך המון תרומה למשמעות ולערך של המתנה.

פיתוח אישי

קחו בחשבון תמיד כי העובדים והעובדות לא רק נהנים מאטרקציות של "החיים הטובים", והם מעוניינים וחפצים למצוא את עצמם מתפתחים ומגלים אפיקים חדשים.

מחקרים רבים מצביעים על כך שעובדים החשים כי מקום עבודתם תורם לפיתוחם האישי, זוכה לקשר הדוק יותר ומחויבות הדוקה יותר מצד עובדיו.

פיתוח אישי יכול לבוא בדמות סדנאות משותפות לצוותי העובדים, או מתן קורסים על חשבון מקום העבודה. כיום ניתן למצוא שפע של אפשרויות לקורסים אונליין קצרים ומועילים, לעבוד יחד עם חברות המספקות שירותי בניית סדנאות המותאמות באופן אישי ליעדי החברה ועוד מגוון אפשרויות.

פיתוח אישי יכול לבוא לידי ביטוי גם במתן תחומי אחריות נוספים לעובד ולעובדת. זכרו כי אפיקי קידום הם לא רק דרך נהדרת לצוות אליכם איש מקצוע מיומן בתפקיד בכיר יותר – זוהי גם דרך לשמר עובד או עובדת החשובים ללבכם.