הכירו את הר הכסף של משרד האוצר

רונן פנחסוב

עיצוב פנים מחודש למשרד - כיצד הוא ישפיע על העסק שלכם?

פעמים רבות כאשר בעלי ובעלות עסקים פונים אלי, אני שואל אותם אם ידוע להם על אי אלו כספים שהוזנחו בצד. הגבה המורמת בהחלט יכולה להתקבל בהבנה. למה שנשכח כסף? למה שנזניח הלכה למעשה כסף השייך לנו ושיכול לסייע לנו בהגשמת המטרות העסקיות שלנו.

אך הנחת היסוד שלי איננה תלושה מן המציאות. נתונים מלמדים על כך שישנם למעלה מ-5 מיליארד שקלים שפשוט מחכים לבעליהם שיבואו לאסוף אותם, הלכה למעשה. אין כאן הפרזה ואין כאן ניסיון לייצר סקופ חדשותי. זה דבר ידוע, לפחות למי שיודע שזה ידוע.

באלו כספים אבודים מדובר?

כספים אבודים יכולים לבוא לידי ביטוי בשני אפיקים מרכזיים:

חשבונות רדומים – כלומר חשבונות שלא בוצעה בהם כל תנועה ולו הקטנה ביותר.

הבנק מצדו ניסה ליצור קשר עם בעליו של החשבון, אך לשווא. בתום פרק זמן שנקבע מראש, הבנק למעשה מקפיא את החשבון המדובר, מפסיק לנסות ליצור קשר עם בעליו, וכך יש לנו כסף אבוד שפשוט הלכה למעשה, שוכב בלא מעש.

מוצרים פנסיוניים הם האפיק השני המרכזי שבו הכסף שלנו עלול ללכת לאיבוד. מדובר בקופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה ושלל מוצרים נוספים דוגמת ביטוח מנהלים, אשר מותירים בתוכם אי אלו כספים ואין להם כל דורש.

הסיבה לשיכחת הכסף יכולה לנבוע מאינספור סיבות שונות, אולם המרכזית שבהן היא מעבר בין מקום עבודה למקום עבודה, או למשל יציאה לדרך עצמאית.

אנו או הסוכן שלנו, איננו מבצעים את המעבר בין הקופות באופן סדור ונכון, וכך יש לנו מוצרים פנסיוניים הפזורים לכל עבר.

באילו סכומים מדובר?

זה באמת משתנה מאחד לשני, אולם אנו עשויים בהחלט להיות מופתעים לטובה, ולגלות סכום כסף מכובד שיועיל לנו בהגשמת יעדינו העסקיים.

רבים נרתעים מן המהלך וזאת לאור העובדה שהתהליך עושה רושם מורכב, סבוך, עמוס בביורוקרטיה. 

איזה בעל או בעלת עסק ירצו עכשיו להקדיש את זמנם לדבר שכזה.

האם ניתן לאתר את הכסף בקלות?

בדיוק לשם כך יצרתי את מאמר המידע הזה. בניגוד לעבר, כיום ניתן לאתר כספים אבודים בקלות ובפשטות.

הכירו את הר כסף של משרד האוצר – מנוע חיפוש שבתום מילוי מספר פרטים, יוצגו בפניכם כל הכספים הרשומים על שמכם. התכוננו להיות נוסטלגיים, נאמר זאת כך. מרבית הסיכויים שתמצאו שם כספים שלא ידעתם או ששכחתם את קיומם.

במדריך הבא של אתר tbc בנושא הר הכסף של משרד האוצר, ניתן לדעת פרטים נוספים על הכלי, וכן ישנו מדריך המסביר כיצד להשתמש במנוע החיפוש.

מהו הר הכסף בקצרה?

מדובר במיזם שהוקם בשיתוף פעולה שבין משרד האוצר לבין בנק ישראל.

פרויקט פשוט וחינמי הנגיש לכולם, ובתוך מספר הקלקות בלבד, תוכלו לקבל את כל התשובות.