ייעוץ ארגוני – כך תייעלו את העסק שלכם

רונן פנחסוב

ייעוץ ארגוני - כך תייעלו את העסק שלכם

כל בעל עסק או ארגון רוצה ליעל ולשפר תהליכים, אחת האפשרויות להשיג זאת היא להסתייע בייעוץ ארגוני אשר הינו תהליך שיועץ מקצועי, מומחה ואובייקטיבי שיבחן וינתח את תהליכי העבודה והנהלים בארגון כדי להביא להתייעלות והעלאת הרווחיות. 

מהו ייעוץ ארגוני?

ייעוץ ארגוני הינו בעצם שם כולל לכל מיני עיסוקים המתמקדים בארגון ובתהליכים בתוכו ובסביבתו ונועד לשפרם, מטרתו של הייעוץ הארגוני לעזור לארגון להשיג את מטרותיו הכוללות ביניהם הגדלת הרווחיות שלו תוך בחירת הדרך הטובה ביותר להשגתן ולסייע למנהלים להביא את הארגון לתוצאות אופטימליות על ידי הפעלה וניהול נכון של העובדים והמנהלים.

ייעוץ ארגוני מתמחה בפסיכולוגיה וסוציולוגיה כגון מדעי ההתנהגות ,פסיכולוגיה אך גם הנדסת תעשייה וניהול, התמקדות בעובדים, הנעת עובדים, תקשורת פנים ארגונית, פיתוח מנהיגות, אימון אישי ובניית צוות, והתמקדות בארגון כגון גיבוש חזון, נורמות ואסטרטגיה.   

כיצד ייעוץ ארגוני מייעל את העסק?

ייעוץ ארגוני נועד לשפר את תפקוד הארגון תוך כדי צמיחת העובדים והמנהלים, בעידן של היום בתחרות הרבה ובמצבים של שינויים, צמיחה או משבר ייעוץ ארגוני מסייע להגדיל את היכולת וההסתגלות של הארגון להתמודד עם השינויים בסביבה העסקית המודרנית לדוגמה שינויים טכנולוגיים דיגיטליים, גלובליזציה, שיווק ועוד,

ארגון צריך להיעזר בתחום הייעוץ הארגוני על מנת להתאים לשינויים שעשויים להתרחש בתחום העסקי, יועץ ארגוני מקצועי יתכנן את תהליכי השינוי, יפתח מודלים לשיפור תפקודי הארגון, יצור אסטרטגיה נכונה לארגון.

ייעוץ עסקי מסייע לארגון לזהות את הכשלים בארגון, ועוזר להבין מהיכן נובעות הבעיות בארגון כמו אין מספיק הכנסות, עובדים לא מרוצים, יש בעיות עם ספקים ולקוחות ועוד, ולמצוא את הפתרונות לבעיות, מנגד ייעוץ עסקי אמור לזהות את החזקות בארגון ולשמר אותם, על בסיס זה נקבעת תכנית עבודה פרקטית שתוביל להצלחת הארגון להשגת מטרותיו, להתייעלות, לצמיחה ולגידול.

השלבים לביצוע תהליך ייעוץ ארגוני

לפני שמתחילים תהליך ייעוץ ארגוני צריך לבחון האם המטרות שהוגדרו האם הן מתאימות לאסטרטגיה ולהתנהלות הקיימת בארגון אם לא צריך לבחון מה לשנות, תהליך ייעוץ ארגוני מאפשר להבין את הפער בין המצב הקיים לעומת המצב שרוצים להגיע. 

היועץ יבחן את תהליכי העבודה ,מנגנוני הפיקוח ובקרת פיתוח מנהלים, מוטיבציה, הנעת עובדים, תהליכי למידה ועוד וזאת באמצעות ראיונות, תצפיות, סקרים שאלונים, ניתוחי נתונים, ואז היועץ ישקף את התמונה המלאה, ולאחר מכן יגבש דרך להגיע ליעד שהוגדר קודם, בונים תכנית עבודה שמשקפת את תהליך הייעוץ, לאחר מכן מגיע שלב ההטמעה ואת מנגנון הבקרה בסופו של ההליך.