כך תעשירו את יום גיבוש העובדים של משרדכם

רונן פנחסוב

כך תעשירו את יום גיבוש העובדים של משרדכם

יום הגיבוש למען העובדים הוא הרבה מעבר ליום כיף. זהו אירוע או פעילות ארגונית שמטרתו לשפר את החברותא והקשרים בין העובדים בארגון.

המטרה העיקרית שצריכה לעמוד בראש מעייניהם של כל בעל ובעלת עסק, הוא כי מטרתו של יום הגיבוש היא ליצור תחושה של צוותות, לשפר את התקשורת ושיתוף הפעולה שבין העובדים, ולחזק את הקשרים האנושיים בארגון. 

יום הגיבוש יכול לשמש גם כהזדמנות לשנות או לשפר את תרבות העבודה בחברה ולקדם מטרות עסקיות מסוימות.

איך לשדרג את יום הגיבוש של עובדים?

  1. תכנון מוקפד: התחילו לתכנן את יום הגיבוש מראש בצורה מדוקדקת. כך תוכלו לוודא שהפעילויות והאירועים מתאימים לעובדים ושהם ישארו מרוצים.
    וודאו כי לא מדובר בפעילות ובה חלק מן העובדים יקחו חלק וחלק לא. כך למשל פעילות אקסטרים יתר על המידה ובה חלק ניכר מן הנשים ירגישו שהן אינן יכולות לעמוד בה פיזית.
  2. שמו לב לרגשות: יום הגיבוש יכול להיות הזדמנות להעניק לעובדים חוויות חיוביות ולשפר את מצב הרוח שלהם. פעילויות כמו משחקים קבוצתיים, תחרויות ספורט, בילוי משותף בספא לעובדים, או הופעות אמנים יכולות ליצור רגשות חיוניים.
  3. שמו לב לצרכי 'הקהל': חשבו על מי הם העובדים בארגון ומהם הצרכים והרצונות שלהם. זה יכול לסייע לכם לבחור את הפעילויות הנכונות. כך למשל, אם כל העובדים הם הורים, הרי שסדנה עם יועצי הורים המדריכים על מגוון אתגרי הורות, יכולה להקנות ערך מוסף חשוב.
  4. שימו לב לפרטים הקטנים: דאגו לפרטים קטנים כמו אוכל ומשקאות, או תחזוקת מקום האירוע. הפרטים הקטנים יכולים להשפיע על חוויית העובדים.
  5. אפשרויות מגוונות: התחשבו בכך שיש לעובדים שונים טעמים שונים, ונסו לספק אפשרויות מגוונות כגון משחקי קבוצה, פעילויות אומנותיות, סדנאות, ועוד. ככל שיום הגיבוש יהיה מגוון יותר, כך הוא ידבר ליותר עובדים.
  6. היו קשובים לעובדים: לאחר סיום יום הגיבוש, האזינו לפידבק מהעובדים. זה יכול לעזור לכם לשדרג את האירוע בפעם הבאה.