הקמתו של כל בית עסק, קטן וגדול כאחד, מצריכה התייחסות פרטנית ולו אל הנושאים ה'פשוטים' ביותר.
וודאי שאין צורך לשוב אל דוגמאות שחוקות (אך נכונות) המצביעות על אחוזים ניכרים מן העסקים החדשים הסוגרים את דלתותיהם בשנה הראשונה או השנייה לקיומם.
בהקמתכם עסק, וכל שכן כזה שאיננו מתבסס על אדם אחד בקונספט של One Man Show, הרי שמומלץ לצוות אל המערך את אנשי המקצוע הבאים אשר יהפכו אותו לבריא יותר, נכון יותר ומותאם יותר אל השוק.
יועץ עסקי
מרבית הסיכויים שאינכם מופתעים מן הפסקה הראשונה.
יצוין כי לא כל עסק זקוק ליועץ עסקי, אולם כל עסק בהחלט יוכל לצאת נשכר משירותיהם של יועצים עסקיים.
מטרתו של היועץ העסקי היא לבחון את העסק מכף רגל ועד ראש. להבין להיכן הכסף הולך, היכן ניתן לייעל תהליכים, לשפר ולתכנן.
בהקמתו של עסק חדש, אחד מן ההיבטים הבולטים ביותר שבהם יתמקד היועץ העסקי, יהא בבנייתה של תכנית עסקית.
מטרתה של התכנית העסקית היא לתכנן ולאפשר את הקמתו של העסק באופן בריא ומושכל, באופן המבין בדיוק מיהן הנפשות הפועלות שבעסק, מהן ההוצאות הצפויות ומה גובה ההכנסה הרצוי.
עורך דין חברות
גם אם מדובר בעסק קטן, אך כזה המבוסס על 2 שותפים עסקיים, הרי שמומלץ לפנות לעורך דין חברות מיומן אשר יסייע בכל הנדרש למתווה ארגוני מסודר ושמנוסח חוזית היטב.
חלקו העיקרי של עורך דין מומחה לדיני חברות בעת הקמת עסק, יהא בהקמת תאגידים, בניסוחם של הסכמי שותפות והסכמי מייסדים.
כאשר כל הצדדים יודעים את מקומם, כאשר כל הצדדים מבינים את ההשלכות ונתונים למגבלות ולגבולות, הרי שהדבר סולל את הדרך לחברה בריאה יותר וכלכלית הרבה יותר.
שיווק ופרסום
מרבית העסקים תרים במרץ אחר לקוחות חדשים אשר יגדילו את היקף הפעילות, או במקרה שלנו – יתניעו את הפעילות.
לשם כך, מומלץ לצוות אל המערך גם חברת פרסום, איש/אשת פרסום אשר ידעו לנתב את העסק עם שיווק דיגיטלי מתאים ונכון.
דרכם של מרבית העסקים מתחילה אפוא עם הקמתו של אתר אינטרנט או הקמתו של דף עסקי בפייסבוק (או רשתות חברתיות אחרות) ושיווקו באופן ממומן.