מקימים עסק תובלה? להלן מספר היבטים שחשוב להכיר

רונן פנחסוב

מקימים עסק תובלה? להלן מספר היבטים שחשוב להכיר

הקמתה של חברת הובלות נשמעת על פניו כמודל פשוט למדי, ועם זאת ישנם מספר היבטים אותם חשוב לקחת בחשבון; אלמנט הנכון לכל עסק ועסק (והעצה הרווחת היא: ערכו מחקר מקיף בטרם אתם עושים ולו את הצעד הראשון).

חברות תובלה מעניקות ללקוחותיהן פתרונות לוגיסטיים, אך השאלה הנשאלת היא מהו היקף הפתרונות. 

ישנן חברות המובילות רהיטים עבור לקוחות המעתיקים את מגוריהם. ישנן מנגד חברות תובלה המובילות חומרים מסוכנים, או חברות המשנעות מוצרים שונים ורכיבים גדולי ממדים לצרכים תעשייתיים.

האם ישנו צורך במשאית רגילה? או שמא גם במשאיות המצוידות במנוף?

ביטוחים

אני קופץ מיד אל נושא הביטוחים שיכול להגיע לסכומים בלתי מבוטלים, אך לפני כן אדגיש כי יש להבין במדויק מהם הכלים להם נדרש בית העסק, ובראש ובראשונה באילו משאיות מדובר.

האם מדובר במשאית רגילה? או שמא בטנדר? האם ישנו צורך במספר משאיות?

האם ישנו צורך במשאית בעלת במת הרמה ומנוף? מהו הציוד שאתם עתידים להוביל? ומה באשר לרגישותו של אותו הציוד וכיצד אתם מבטחים את עצמכם מפני נזקים שונים?

מחיריהם של ביטוחים בתחומי התובלה יכולים להגיע לאלפי שקלים עבור הפוליסה הנכונה. אל לכם לבחור מיד בפוליסה הזולה ביותר, וקראו היטב את האותיות הקטנות. בתחומי התובלה היו ויהיו רגעים בהם תזדקקו להפעיל את הפוליסה.

שירותי קצין בטיחות בתעבורה

בהסתמך על האמור בחוק שירותי התובלה, הרי שכיום כל משאית במשקל של למעלה מ-10 טון, נדרשת לפיקוח ע"י קצין בטיחות בתעבורה.

בכפוף לתקנות התעבורה, תפקיד זה מתחייב על-פי פעילות העסק וכל שכן עסקים העוסקים בתובלה. מטרתו של קצין הבטיחות בתעבורה היא להבטיח כי אכן המשאיות מתוחזקות בקפידה ובכפוף לתקנות הנדרשות, וכן כי הנהגים עברו את כל ההכשרות והרענונים הנדרשים לרבות רענון קיץ וחורף לנהיגה בטוחה.

קציני בטיחות בתעבורה יכולים למלא שורה של תפקידים, ותקנות התעבורה אף קובעות את היקף משרתו של קצין הבטיחות בתעבורה, וזאת בכפוף לתנאים משתנים.

תפקיד שכזה הינו חלק בלתי נפרד אותו עסקים העוסקים בתובלה מוכרחים לקחת בחשבון. אי העסקתו של קצין בטיחות בתעבורה יש בה כדי לחשוף את בעל העסק לצעדים משפטיים ולסנקציות בין היתר מטעם חברות הביטוח.

לייעוץ בנושא זה, מומלץ לפנות לחברות בעלות ניסיון בתחום ולבחון את הדרישות המדויקות. חברות דוגמת אופטימליט יוכלו להיות לכם לעזר רב.

היבטי שיווק

עסק חדש הפורץ אל השוק מוכרח לבסס את יסודותיו גם בהיבטי שיווק ופרסום.

הפרסום יכול להיעשות במגוון רחב של דרכים דרך פניה ישירה אל בתי עסק שונים, ועד לפרסום דיגיטלי הנעזר באפיקים הדיגיטליים השונים על מנת שבית העסק העוסק בתובלה יגיע אל הקהלים הנכונים.

בעיקר כאשר מדובר בעסק בתחילת דרכו, הרי שביסוס השם הראשוני וההגעה אל התודעה מוכרחים לעבור דרך האפיקים השיווקיים הדיגיטליים הפוגשים את הלקוחות הפוטנציאליים באופן ישיר.

ולסיכום

די בדוגמאות אלו כדי להמחיש את מידת הצורך בהכנה מקדימה לקראת הקמתו של בית עסק בתחום התובלה.

על בעל העסק לבנות תכנית עסקית אשר תחזה במדויק את כל ההוצאות הנדרשות חד-פעמיות ושוטפות כאחד, ולצד זאת להבין את הוצאות השיווק, והצפי להכנסות העתידיות.