נכנסים לשותפות עם אדם לא מוכר?

רונן פנחסוב

אינכם מכירים את השותף העסקי - מה ניתן לעשות?

אם נשים לרגע בצד את הבעד-נגד כניסה לשותפות עם חברים, מכרים ובני משפחה, הרי שבמקרה ובו מדובר באדם זר עמו אנו נכנסים לשותפות ארוכת טווח, מוטב שננקוט בצעדי זהירות ולכל הפחות נבחן את מידת הכדאיות בשותפות ואת הרקע שעמו הוא מגיע.

ניתן למצוא מגוון רחב של קבוצות ברשתות החברתיות כמו גם אתרים נישתיים העונים על הדרישה, ובהם אנשים התרים אחר שותפים עסקיים מספקים על העסק שנרקם. דרך תיווך או אף פנייה ישירה, שותפים עסקיים פוטנציאליים יוצרים קשר ומשם יכולים לפצוח בדרך חדשה – האמנם? כדאי שנחכה רגע עם פתיחת השמפנייה.

בדיקת רקע פשוטה - האינטרנט!

בעוד שבעבר בדיקות רקע היו נחשבות לאתגר של ממש, הרי שרשת האינטרנט בהחלט שינתה את פני הדברים מן הקצה אל הקצה.

אינכם צריכים להפוך הרים וגבעות כדי לרחרח ולמצוא מידע חיובי או לחילופין מכפיש. כל שעליכם לעשות הוא לרשום את שמו ושם משפחתו של אותו האדם שיצר עמכם קשר ולבחון את תוצאות החיפוש. האם עלו אתרים מחשידים בדמות תקדין או פסקדין ומיניהם? באם כן, הקפידו לקרוא ולהבין את טיב הדברים. נסו להמשיך ולנבור מעט ברשת. ייתכן שתמצאו כתבות שונות או אפילו תלונות שעלו על אותו השותף בפורומים מקצועיים ובלוגים שונים.

מדובר בבדיקה פשוטה ומהירה שרבים פשוט שוכחים לעשות או לא מודעים למידת נגישותה.

הקפידו לזהות נורות אדומות

לאחר שהבדיקה הראשונית עברה בהצלחה, נסו לערוך שיחה כנה עם השותף הפוטנציאלי ולהכירו לעומק. הקפידו לבקש פגישה פרונטלית בלבד ואל תבססו את עיקר היחסים שלכם דרך המרשתת. וודאי שאין צורך בהבאת דוגמאות כאלו ואחרות אשר מדגימות את מידת האמון הפחותה שיש לתת ברשתות וכל שכן ברשתות חברתיות למיניהן.

לקראת הפגישה הצטיידו בבנק שאלות שיוכל לסייע לכם לזהות האם האדם הניצב מולכם הוא כשיר לשותפות או שמא מעלה תהיות. בקשו לוודא על עסקים קודמים, הכשרות מקצועיות, מקומות בהם למד וסביבת מגורים. נסו לבחון האם ישנה אי-תאימות בין המידע המובא לבין מה שמצאתם באינטרנט וכל שכן בחשבונו של השותף הפוטנציאלי בפייסבוק.

באם אחת או יותר מן השאלות העלתה לכם נורה אדומה או פשוט תחושת הבטן מרגישה לא טוב, ניתן גם לפנות למשרד חקירות מקצועי ולבקש סקירה קלה שתאמת או תפריך את החשדות המדוברות.

ערבו עורך דין

לא מספיק שעורך דינכם ינסח עבורכם חוזה כללי שאליו אפשר להיכנס לשותפות עסקית עם כל אדם, והקפידו לוודא שלצדכם לכל אורך התהליך ישנו עורך דין אשר יוכל לסייע ולייעץ.

אין מדובר בהמלצה חמה, כי אם בנקיטה של אמצעי זהירות אשר יאפשר לכם למגן את עצמכם מפני כל מעשה נוכלות. אמנם הליך של תביעה עלול להתפרש על פני תקופה ארוכה של חודשים ואף שנים, אולם מעצם העובדה שאתם מקבעים אדם אל תוך חוזה משפטי, הרי שאתם יוצאים הליך הרתעתי ראשוני.

כמו כן, לעורך דין הבקיא בתחום, היכולת לזהות נורות אדומות שייתכן ואדם כלל תוכלו לשים עליהן את האצבע.

השאירו פניה לקבלת ייעוץ מקצועי

חושבים להיכנס לשותפות עסקית לצורך הקמת עסק חדש? אשמח לסייע לכם בנושא. לקבלת מידע נוסף ושיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות או התחייבות השאירו פניה או צרו קשר טלפוני.