אלו עסקים של עצמאיים כמעט ולא יצריכו הוצאות מקדימות?

רונן פנחסוב

אלו עסקים של עצמאיים כמעט ולא יצריכו הוצאות מקדימות?

היציאה לעצמאות היא בהחלט צעד מרגש, אך גם כזה שלעתים יכול להרגיש כמעין הימור. רבים מן העסקים העצמאיים מצריכים הוצאות כספיות מקדימות ושוטפות בלתי מבוטלות, זאת גם אם אין כל הכנסה מידית הצפויה.

אם נסתכל על פתיחתה של פיצוצייה, הרי שיש צורך בסחורה, בתשלום חשבונות על שטח מסחרי, השכירות עצמה, וזה רק על קצה המזלג. כמו הפיצוצייה, כך גם עסקים רבים אחרים נדרשים ללא מעט הוצאות שכאלו.

אולם לצדם, ישנם גם עסקים בהם תוכלו בהחלט להיעזר בציוד מועט בלבד, ולקחת את הצעד עם מקסימום אומץ, ומינימום הוצאות שיכניסו אתכם לחובות.

אם התעוררה בראשכם המחשבה לנסות ולצאת לעצמאות, כאן מרוכזים מספר סוגי עסקים שאינם מצריכים יותר מלרכוש ציוד מסוים, להצטייד כמובן בידע מקצועי – ולצאת אל הדרך.

שיווק דיגיטלי

זהו למעשה אחד מן המקצועות הבולטים ביותר המושכים אליהם יותר ויותר צעירים ומבוגרים כאחד, המבקשים לבחון את יכולתם להתפרנס מבלי להיות משווקים שכירים.

השיווק הדיגיטלי נלמד כולו באינטרנט, כאשר המרשתת מציעה מגוון עשיר ורב של מקורות מידע שונים. 

משווקים דיגיטליים המבקשים לצאת לעצמאות למעשה אינם אפילו צריכים להוציא סכום כספי על קורס, אלא ללמוד היטב מן החומרים הקיימים בסרטונים, מאמרי מידע ועוד.

ההוצאות מסתכמות בחיפוש אחר מחשב נייד, תשלום לספקים (אם כי רבים מן המשווקים בתחילת דרכם עושים את כל העבודה בכוחות עצמם) ותשלום על משרדי אופן ספייס כאלו ואחרים.

המלצתי למשווקים היא בעיקר להסתמך על מחשב נייד איכותי, ועל כך אשמח להמליץ על חנות המחשבים הבאה:

https://www.computergiants.co.il/134589-%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91-%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%93-%D7%91%D7%9E%D7%91%D7%A6%D7%A2

ענקי המחשב היא חנות שאני מוצא אותה למקצועית מאוד, והיא גם מציעה מבחר של דגמים במחירים טובים. לכל עצמאי ועצמאית המעוניינים לעשות את דרכם הראשונה, זוהי בהחלט חנות שכדאי לעבור בה.

עיצוב גרפי

בשונה משיווק דיגיטלי, עיצוב גרפי בהחלט מצריך ידע מקדים הנרכש במסגרות לימודיות דוגמת תואר ראשון או קורס מקצועי.

באשר לבחירה שבין קורס או תואר אינני מבין גדול, אך אני בהחלט יכול לומר כי אני מכיר כמה וכמה מעצבים ומעצבות גרפיים שעוסקים בתחומם מבלי שכף רגלם דרכה באקדמיה.

ההוצאה עבור הקורס נעה בין 15 אלף שקלים לכ-30 אלף שקלים, ובאשר לתואר האקדמי הרי שמדובר במחיר ממוצע של כ-10 אלף ש"ח.

לצד זאת, חשוב להשקיע במחשב נייד מאוד עוצמתי אשר יהיה מסוגל להריץ תוכנות כבדות משקל.

מעצבים גרפיים רבים אינם נדרשים לתשלום עבור ספקים, בשונה מן השיווק הדיגיטלי. אולם ההוצאה ניכרת בתשלום על תוכנות העיצוב הגרפיות, אלמנט כספי בלתי מבוטל.

צילום מקצועי

ולסיום, צילום מקצועי אף הוא מאפשר יציאה לעצמאות עם הוצאות מינימלית. אולם שמרתי זאת לסוף כיוון שבכל זאת מדובר במקצוע המצריך לא מעט הוצאות מקדימות.

הקורס המקצועי אף הוא נחשב ליקר במיוחד, וכך המצלמה והציוד הנלווה לה.

תוכנות גרפיות כגון פוטושופ ולייטרום אף הן נחשבות ליקרות במיוחד, אולם מן הרגע שבו מסיימים את שלב הרכישות, הרי שניתן לבצע את הצילומים במגוון רחב של מסגרות דוגמת אירועים, צילומי פורטרט ועוד.

חשוב לציין כי במידה וצלם מעוניין להתקדם לצילומי סטודיו, הרי שנלוות לכך הוצאות בלתי מבוטלות שמשנות את פני התמונה, בשונה מן המקצועות אליהם התייחסתי עד כה.