בחירת מתנה לעובדים לחג – הרבה מעבר לפרגון

רונן פנחסוב

מתנת חג לעובדים

נסו לרגע להיזכר בפעם האחרונה שבה אתם הייתם שכירים וקיבלתם מתנה לחג; איך זה הרגיש?

וודאי שחשתם מוחמאים, או אפילו מעין תחושה קטנה עם רצון להשוויץ מול חברים (כמובן במידה שהמתנה הייתה שווה את ההשווצה).

עכשיו בואו נחשוב על מתנה שווה – גיפט קארד או כל רעיון אחר שממש גורם לאותו העובד להרגיש נחשק, יוקרתי; מה זה יעשה לו בהיבט שיניב לכם את היעדים העסקיים?

גאוות יחידה

אז נכון, אנחנו לא הולכים לזעוק אל השמיים את שם היחידה שלנו או לסיים מסע של עשרות קילומטרים עם ציוד על הגב, אך תחושת השייכות לארגון מסוים, היא חלק בלתי נפרד מיצירת אווירת עבודה פרודקטיבית ואיכותית.

זכרו שהון אנושי נמדד הן על-פי הכישורים והמיומנויות של העובדים, והן על-פי האופן שבו אנחנו מטפחים אותם.

בין שמדובר במתנת ראש השנה לעובדים, ובין שמדובר במתנה לפסח ואפילו סוכות אם מישהו מכם חוגג את זה בצורה כלשהי – העובדים שלכם יראו בכך לא רק כזכותם הסוציאלית, אלא גם כמדד למה הם שווים בעיני אחרים.

נשמע שטחי? אז מה, העיקר שזה יניב לכם את התוצאות בשטח – עובדים מרוצים.

יקר יותר, שווה יותר?

לא כל עסק הוא חברה עם עשרות או מאות עובדים, ועם זאת, גם עסקים קטנים שמבוססים על פרילנסר אחד עם המון כאבי ראש וספקים, צריכים לספק לעובדים השכירים שי 'צנוע' לחג.

חברים יקרים: אתם לא צריכים לרוקן את הארנק כדי להוכיח משהו למישהו. צריך לפעמים לחשוב מחוץ לקופסה כדי לספק את הקונספט המושלם.

יש המון עסקים שמספקים משלוחי פרחים ושוקולדים עד הבית. נסו לחשוב מה המתנה הזו תגרום לעובדים לחשוב כשהם יקבלו משלוח אישי עד למפתן דלתם? 

האם בהכרח הוצאתם הון תועפות בנושא הזה? לא בהכרח.

נסו גם לחשוב מחוץ לקופסה בנושא הזה: המתנה והקונספט שבו תשקיעו, הרעיון שיעמוד מאחורי זה, ההשקעה הזו תחזיר את עצמה בסופו של יום. עובד מרוצה הוא עובד יעיל, נקודה.

פתק קטן, ישנה המון

ייתכן שאני קצת קיטשי אבל זה ממש עובד.

עובדים שיקבלו מכם מתנה, גם אם היא לא הכי יקרה, אך כזו שמתלווה אליה פתק אישי שממש מדבר אליכם – יראו בכך כמחווה עצומה עבורם.

נסו לחשוב על קושי שעובד מסוים צלח, או אפילו הומור פנימי כלשהו שיש לכם במשרד. השילוב של הנימה האישית במתנה, גם אם היא על פתק לבן רגיל ופושטי לחלוטין – תעשה הבדלים של שמיים וארץ.