הקמת עסק בגינון – כיצד מתחילים?

רונן פנחסוב

הקמת עסק בגינון - כיצד מתחילים?

הקמת עסק בתחום הגינון סוללת את דרכם של רבים אל עבר העצמאות, כאשר הם מנצלים את כישרונם הטבעי ואת יכולתם לעבודת ידיים מאומצת וארוכה.

את תחום הגינון יש לחלק בין מתן שירותים כלל עירוניים לבין מתן שירותים עבור הקהל הפרטי וכל שכן בעלי בתים פרטיים.

הגינון לכשעצמו מצריך היכרות מעמיקה עם סוגי העצים השונים, מכשור עזר מקצועי ועד ליכולת לספק מענה מקיף ומדויק עבור צרכי הלקוחות. לצד זאת, בטיחות בעבודה היא בגדר חשיבות עליונה, ועל כל אלו יש לתת את הדעת בעת הקמת עסק בגינון.

היכרות עם מאפייני השוק

להיכרות עם מאפייני השוק ישנה חשיבות עליונה בטרם נחליט על הצעד לצאת אל עצמאות.

מדובר בשוק מקצועי ובו מספר רב של אנשי מקצוע העוסקים בדבר, דבר המקנה לו תחרותיות גבוהה.

עם זאת, תנאי הסף אל השוק הם נוחים באופן יחסי, ודבר זה מאפשר גם לטובים וגם לאלו שאינם עוסקים בכך באופן נכון ומקצועי, להיכנס אליו ולהציע את שירותיהם.

ככל שתהיו טובים יותר ומקצועיים יותר, דעו כי אחד מן המאפיינים העיקריים של שוק הגינון הוא המלצות 'פה לאוזן' בין הלקוחות השונים.

בניית תכנית עסקית

חשוב לבנות תכנית עסקית מדויקת ומעמיקה אשר תבחן היטב את ההוצאות הראשוניות והשוטפות של העסק, אל מול צפי ההכנסות הראשוני והיעדים העסקיים הראשוניים.

בין היתר נבקש לרכוש ציוד גינון על סוגיו השונים ולחפש אחר ספק שיבטיח לנו לא רק ציוד איכותי, כי אם תמיכה שוטפת גבוהה, יכולת למתן תמיכה טכנית בעת הצורך, אחריות על הציוד וכמובן מחירים טובים.

לצד זאת, נבקש להבין את העלויות השוטפות, אשר יכולות לבוא לידי ביטוי הן בדלק ובהוצאות נסיעות, הן בתחזוקת המכשירים, שכירת שירותיהם של עובדים נוספים ככוח עזר לעסק ועד להוצאות כגון שיווק בית העסק למען קבלת לקוחות חדשים.

בבנייתה של תכנית עסקית בתחום, נבחן את הדברים לעומקם ונספק את כל התשובות הנדרשות בנושא.ד

מהי ההשקעה הנדרשת ממני?

את ההשקעה הנדרשת מאדם המבקש להקים עסק בגינון, ניתן לחלק ל-4 קטגוריות שונות: כלים וציוד מקצועי, רכב לצורך הגעה אל אזורי השירות השונים, מקום לרוב שטח מסחרי לאחסון הציוד, וכן עלויות ראשוניות הנדרשות עבור ההקמה לרבות רישום העסק, ביטוח ואנשי מקצוע המלווים אותו לרבות משרד רואי חשבון.

חשוב לציין כי על אף מסוכנותו של עסק שכזה, הרי שאין כל צורך ברישיון מיוחד, וניתן לקבל תעודת הכשרה מטעם מוסדות לימודיים שונים המספקים הכשרות בתחום הגינון.