חושבים לפתוח עסק בתחום התשתיות?

רונן פנחסוב

פתיחת עסק לקבלנות אינסטלציה

פתיחת עסק בתחום הבניין היא איננה עניין של מה בכך, ועם זאת היא הגשמת חלומם של לא מעט אנשי מקצוע.

בעוד שהתחום כשכירים יכול להניב לנו משכורות גבוהות מן הממוצע במשק, הרי שיציאה לדרך עצמאית יכולה להבטיח רווחים נאים, וכן תפקידי ניהול בכירים המאפשרים לנו לצאת מעט מן השטח.

חשוב לדעת שהקמתו וניהולו של עסק בתחום הבניין היא איננה עניין של מה בכך. גם וותיקים ובכירים אשר יודעים דבר או שניים (ואפילו שלושה) בניהול ותפעול עסק של בניין ותשתיות, לומדים בכל פעם דבר מה חדש, ולעתים קרובות צריכים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים כלל.

גיוס הון ראשוני

בהיבט זה, הרי שחשוב לתכנן את התחזית התקציבית כמו גם את ההוצאות העתידיות הקרובות שיידרשו מאתנו.

באם מדובר בקבלנות של תשתיות מים וביוב, הרי שעלינו לקחת בחשבון ממוצע ההוצאות הנדרשות עבור העובדים, רכישת חומרי גלם מתכלים לצורך טיפול בתקלות וביצוע התקנות, וכן הציוד המקצועי הנדרש לרבות כלים הנדסיים כבדים, כלים לשינוע הנדסי ועוד.

כדי לגייס הון ראשוני, אחת מן הצעדים הראשונים שנעשה הוא לפנות אל המחלקה העסקית של הבנק, ולבחון את האפשרות לקבלת הלוואות לטווחי זמן משתנים.

חקר שוק

כאשר אנחנו לוקחים הלוואה, עלינו להבין גם אם ישנה אפשרות לביצוע תחזית עסקית שתאפשר לנו להבין מתי יגיעו ההכנסות הראשוניות.

הכנסות אלו צריכות לכסות גם את ההוצאות השוטפות וגם את ההלוואה. לשם כך יש לבדוק אפשרויות של קידום ושיווק החברה תחת אפיקים משתנים, וכן לבדוק את ההיתכנות בשטח ואת הצורך המוחשי בידיים עובדות.

לעתים, חברות בתחילת דרכן, יכולות לספק שירותים נלווים לחברות מבוססות, ולצמוח בדרכים אלו.

כמו כן, ניתן לבחון אפשרויות שונות לעבודות שהצורך בהן מוכרז רשמית לרבות מכרזים כאלו ואחרים על-ידי רשויות מוניצפליות.

כישורי ניהול

אך ידע מקצועי לחוד, וכישורי ניהול לחוד.

כישורים ניהוליים הם חלק בלתי נפרד מתפעולו של עסק משגשג. עלינו לצאת מנקודת הנחה שיהיו אתגרים שיאפיינו בעיקר את תחילת דרכנו. עלינו להתכונן לכך ולוודא שמיומנות הניהול שלנו מבוססת דיו.

במסגרת הייעוץ העסקי המועבר על-ידינו, אנו מכשירים את המשתתפים למיומנויות ניהול מתקדמות, הכוללות ניהול זמנים וכן ניהול עובדים וצוותים.

רישום על-פי חוק

קבלנים צריכים להירשם בפנקס הקבלנים, וכן ישנם היבטים נוספים בהם הם צריכים לעמוד על-פי חוק.

במסגרת העבודה, נבחן את כלל הרישיונות וההיתרים הנדרשים לצורך ביצוע העבודה על-פי חוק, ועל פי ההנחיות הנדרשות של משרד הבריאות ומשרד המשפטים.

דוגמה לכך היא דגימת מים וחיטוי מאגרים המתבצעת גם על-ידי קבלני אינסטלציה. במקרים שכאלו, הרי שעלינו להחזיק בתעודה רשמית של משרד הבריאות ולהקפיד לחדשה אחת לתקופה.

כלל המוכנות לקראת העבודה והכשירות הנדרשת מעת לעת, כל אלו ייבחנו על-ידינו באופן מקצועי.

לסיכום

כל עסק מביא עמו מורכבויות שונות, ועלינו למצוא את המסלול הנכון ולהתכונן בהתאם.

טעות היא לחשוב שייעוץ עסקי מתאים אך ורק לעסקים משרדיים, וכאן אנו נשמח להציע את שירותנו גם עבור קבלנים ועסקים שמרבית עבודתם מתבצעת בשטח.

לפרטים נוספים צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר לקבלת שיחה חוזרת מנציג.