טיפוח העובדים לא מתבטא רק בימי גיבוש

רונן פנחסוב

טיפוח העובדים לא מתבטא רק בימי גיבוש

מחקרים רבים מעידים על חשיבותו הרבה של טיפוח עובדי בית העסק או החברה. עובדים החשים מתוגמלים כראוי, מתאפיינים בתפוקה רבה יותר ובנכונות רבה הרבה יותר לעמידה ביעדיו העסקיים של בית העסק.

הפתרון המוכר והידוע לרוב, הוא ימי גיבוש וכיף לעובדים. לצד היכולת שלהם לשבור את השגרה היומיומית, הרי שימי גיבוש יכולים גם לעמוד בשורה של יעדים נסתרים אותם הציבו בעלי או בעלות העסק.

ביכולתם לגשר על פערים הקיימים בין מנהלים לבין עובדים זוטרים, לאפשר למחלקות שונות לטפח קשרי חברות טובים יותר וכך לייעל את התהליכים הפנים ארגוניים (דוגמת שירות לקוחות אל מול אנשי מכירות ולהפך).

אולם ימי גיבוש במקרה הטוב, מתקיימים פעם עד פעמיים בשנה. ולכן עלינו למצוא גם מגוון פתרונות נוספים שיסייעו לנו להעניק לעובדים שלנו את התחושה כי הם מתוגמלים כראוי ושיש מי שרואה את פועלם ומעריך אותו.

כיצד זה בא לידי ביטוי בפועל? להלן מספר אפשרויות אותן אדגים כאן.

שבירת שגרה במשרד

לא חייבים לצאת מן המשרד כדי לשבור את השגרה, וניתן למצוא שפע של אטרקציות ואפשרויות לפעילויות המתקיימות למשך מספר שעות בודדות במשרד.

כך לשם הדוגמה, ניתן להזמין מגשי אירוח ולהקדיש משך זמן רב יותר לארוחה עם כל העובדים והמנהלים. מגשי אירוח יכולים לכלול מנות בשריות דשנות, מנות חלביות, קינוחים ושלל סלטים. יש אפשרויות לכולם, וניתן לייצר אירוע רב רושם, ומבלי להידרש לתקציב רב מדי.

דוגמה נוספת היא יצירת פעילות פנים-משרדית. מעין פעילות יחד עם כל העובדים, יום גיבוש קטן ונושא פרסים. ניתן לערוך משחק קבוצתי עם מגוון רעיונות יצירתיים. דוגמה נהדרת לכך היא קופסאות בריחה. מדובר בחדרי בריחה ניידים שמאפשרים לבצע הפעלה מתוך המשרד עם חידות ומגוון משחקי חשיבה.

צ'יפור עובדים מצטיינים

יש לכם עובד או עובדת שנותנים את כל מרצם ומשאביהם כדי להגשים את יעדיכם העסקיים? אל תקחו אותם כמובנים מאליהם. השקיעו בהם.

גם כאן, בדומה לדוגמאות שהבאתי לעיל, לא מוכרחים לשבור את קופת החיסכון כדי להפגין הערכה. ניתן למצוא מגוון אפשרויות לצ'ופרים קטנים ונהדרים שיתנו לעובדים שלכם את התחושה, כי יש מי שרואה את עבודתם המרובה.

דוגמה נהדרת היא משלוח פרחים חגיגי שיגיע עד לבית העובד או העובדת. פרחים טומנים בחובם מסר מאוד עמוק של הערכה. ניתן לשדרג אותם עם ממתקים, יין מבעבע ושלל מתנות קטנות שמעניקות לכל החבילה טון יוקרתי. אני באופן אישי ממליץ על משלוחי פרחים אצל שושי רגעים של פרחים.

זכרו שיתר העובדים יידעו על הצ'ופר שניתן לעובדים המצטיינים, וזה ידרבן את האווירה בכל המשרד.

סביבת העבודה

כל הדוגמאות שעד כה מניתי, התייחסו בעיקר אל צ'ופרים רגעיים וחד פעמיים. אך מה לגבי היום יום? בל נא נשכח את השגרה השוטפת.

נסו למצוא דרכים לשדרג, לשפר ולרענן את היום יום. ניתן למצוא מגוון דרכים לעשות זאת, אם באמצעות ממתקים שונים מדי יום בשולחן האוכל שבמשרד, אם באמצעות בחירת מוזיקה בכל יום על-ידי עובד אחר, דרך הקפדה על ציוד משרדי ונראות מעוצבת.

מה שנקרא, הכדור בידיים שלכם.