יוצרים אפליקציה? כדאי שתרתמו לצדם איש QA

רונן פנחסוב

יוצרים אפליקציה? כדאי שתרתמו לצדם איש QA

בנייתה של אפליקציה איננה מסתכמת במתכנת ורעיון טוב; ישנו תהליך שלם אליו אנו מוכרחים להתכונן נכונה, החל מחקר שוק, דרך ליקוט אנשי מקצוע מיומנים ועד להיבטי שיווק שיגדילו את סיכויי הצלחתה של האפליקציה.

רבים אינם רואים זאת בפרספקטיבה הנכונה, והיא שבנייתה של אפליקציה היא יזמות עסקית לכל דבר ועניין. הרי שמדובר כאן בבית עסק, לרוב יזם או מספר שותפים המבקשים לייצר הצלחה פיננסית בהתבסס על השירות שהם מעניקים דרך האפליקציה אותה הם ייסדו.

הפעם לא ארצה להתייחס אל איש ה-UX/UI שיעניק את הטון הנכון עם מלאכת מחשבת של מחקר מקדים ועד לעיצובה של האפליקציה, גם לא אתייחס אל צוות המתכנתים שאמון על הוצאתו של הפרויקט השאפתני אל הפועל ובאופן המרבי – אלא לאנשי המקצוע שנמצאים לרוב מאחורי הקלעים, הלא הם אנשי ה-QA.

בשוק האפליקציות - אין מקום להימורים

שוק האפליקציות הוא מקום אותו אתאר באופן הבא: אם לא הצלחתם לשבות את הגולשים בקסמיכם בפעם הראשונה, הרי שוודאי שלא תהיה פעם שניה.

אין מקום לטעויות, ובטח לבטח שאין מקום להשלכתה של השקעה כה ניכרת על פני משך זמן כה רב בפשלה אחת קטנה (ששווה המון כסף).

שוק האפליקציות מוציא מדי שנה עשרות אלפי יישומים לניידים אשר יכולים למצוא את דרכם אל עבר זיכרון מעומעם, או להפוך לדבר הוויראלי הבא.

כאשר אנו מבקשים להרוויח כסף מן האפליקציה, הרי שברור לכול כי מטרתנו היא להתקבע היטב בתודעה של הגולשים. כיצד עושים זאת נכונה? עם איש מקצוע שיבחן אותנו בכל צעד וצעד.

כוח עזר חשוב ושאיננו גוזל תקציב רב

שני יתרונות מובהקים קיימים בשוק ה-QA:

האחד – הרי שמדובר באנשי מקצוע שיודעים לבחון את האפליקציה היטב מכל היבטיה ולהשיב אל המתכנתים דו"ח מקיף המבקר את חוויית המשתמש, אופן התפעול של האפליקציה, שגיאות ועוד.

השני – בוגרי קורס QA רבים יוצאים מדי שנה אל השוק. אם אתם מחפשים אחר אנשי מקצוע טובים ואיכותיים מתחילים, אני ממליץ על מכללת סלע – www.sela.co.il הנחשבת לאחת מן המכללות המובילות בתחום. המכללה מתפעלת מחלקת השמה ומחפשת עבור בוגריה את מקומות העבודה הראשוניים בתחום.

מטרת הבדיקה היא ברורה לכול – כל בעיה, כל סוגיה ולו הקטנה ביותר, הרי שהיא תמצא לעצמה מקום של כבוד בדו"ח מפורט וארוך.

האם יש צורך באיש מקצוע ייעודי?

המטרות אולי מעט שונות, אך הממשקים לרוב הם די זהים, ולכן אפשר להסתמך על אנשי QA המגיעים ממגוון רחב של תחומים שונים.

בשכירת שירותיו של איש QA אתם לא רק מבטיחים לעצמכם שקט נפשי וידיעה כי תשלחו אל השוק מוצר מוגמר, אלא גם מעניקים לעצמכם את הידיעה כי סיכוייה של האפליקציה להצליח, הם רבים הרבה יותר.