יש לכם רעיון לאפליקציה – מה עכשיו?

רונן פנחסוב

יש לכם רעיון לאפליקציה - מה עכשיו?

כל צעד קטן מתחיל בחלום גדול. לעתים הוא יכול לצוף ברגע של השראה ללא כל התראה מוקדמת, ולעתים הוא מתהווה ונבנה אצלנו בראש לאורכה של תקופה ארוכה, במקרים רבים אף שנים ממושכות.

עתה אתם מרגישים כי הקרקע הוכשרה, אתם רוצים לבחון כיצד להפוך את אותו רעיון נפלא למציאות, לאפליקציה שתסחוף אחריה מיליוני אנשים, וכמובן בד בבד, תניב רווחים נאים.

כיצד עושים זאת? והאם מדובר בחזון שיישאר בגדר חלום בלבד?

המוטיבציה והניצוץ שבעין הם בהחלט נקודת התחלה נכונה, אולם כמו בכל עסק ועסק, אין זה מספיק רק לרצות או לדחוף אל המטרה – יש להגדיר את המטרה, להבינה נכון ולגשת אל העבודה באופן מושכל.

ראשית כל - הסתכלו מסביב

שוק האפליקציות מוצף מדי שנה במאות אלפי יישומונים הנבנים קודם כל מחלומות גדולים.

השאלה הראשונה שצריכה להיזרק אל האוויר היא האם האפליקציה אכן מחדשת דבר מה? האם האפליקציה אכן עונה על צורך מהותי? מה המתחרים עושים? היכן החולשות שלהם? והיכן החוזקות?

יש לבדוק אם הרעיון שהלך והתהווה בראשנו מצדיק את המהלכים הבאים לבוא. את החיפוש אחר מימון, את שכירת שירותיהם של אנשי מקצוע שונים אשר יסייעו בכל פרט ופרט.

עליכם לשאול את עצמכם באיזו סוגיה האפליקציה נוגעת? מיהו קהל היעד העיקרי אשר יצרוך אותה? האם זהו קהל ממוקד וצר מדי? האם זהו קהל צר אך רווחי? או שמא האפליקציה תענה על צורכיהם של רבים? בדקו האם ישנן אפליקציות נוספות, האם הן זוכות לפופולריות? ואם לא, למה? אלו הן שאלות שמוכרחות לקבל מענה. 

חיפוש מקורות מימון

כל המדדים מצביעים על היתכנות גבוהה לאפליקציה רווחית ובעלת שוק מבוסס?

בדומה לסטארטאפים רבים, עתה עולה הצורך לחפש אחר מקורות מימון אשר יאפשרו לנו למצוא משקיעים אשר יאמינו באפליקציה, ויסכימו להעניק את התמיכה הפיננסית הנדרשת.

מתוקף תפקידו של יועץ עסקי, לסייע באיתור מקורות השקעה ומימון. אלו יכולים להיות אנשים עצמאיים לחלוטין, וזהו יכול להיות גם הבנק של בית העסק. לעתים גם השילוב שבין השניים.

עלינו לבחון את מידת הרווחיות של האפליקציה, לבנות תכנית עסקית אשר עונה על כל השאלות הקשות, אך ההכרחיות.

מציאת אנשי מקצוע

עוד לפני שתמצאו את המפתחים הנכונים, עליכם למצוא איש או אשת מקצוע לעיצוב אפליקציות אשר ידעו כיצד לקחת את המושכות לידיהם, ולתרגם את כל החלומות והרצונות אל תוך תכנית עבודה מסודרת.

העיצוב כולל אפיון מקדים כל היישומון החל מחקר מתחרים ועד לחקר קהלי יעד פוטנציאליים, ממשיך למלאכת השרטוט של האפליקציה על כל נדבכיה השונים ועד ליצירת השפה הגרפית בפועל.

משם, יש להעביר את המושכות אל עבר המפתחים המקצועיים אשר יתרגמו את העיצוב ליישום הלכה למעשה.

יש לכם רעיון לאפליקציה?

לא בטוחים מהיכן כדאי להתחיל? מהו הצעד הראשון?

אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר, ויחד נבחן את הצעדים הראשונים מהם נצא למסע המשותף להקמת האפליקציה הוויראלית הבאה.