ליווי עסקי להקמת מפעל

רונן פנחסוב

ליווי עסקי להקמת מפעל

הקמתו של מפעל האמון על פס ייצור של מוצרים מסוימים או אספקת חומרי גלם משתנים, מביא עמו מגוון רחב של אלמנטים שבעל או בעלת העסק מוכרחים לשקול.

לצד הייחודיות הגלומה במפעלים, הרי שהם עודם נהנים מן המכנה המשותף הנכון לכל עסק ועסק: האם ישנה תחרותיות גבוהה בתחום? האם המפעל עוסק בתחום בעל רמת סיכון גבוהה המושפעת מן הצרכים של השוק? או שמא מדובר במתן מענה על צורך שוטף שאיננו נדרש לעמוד במבחן הזמן?

בעת שאנחנו ניגשים להקמתו של מפעל עלינו לקחת בחשבון מספר פרמטים אותם אציין להלן.

בניית תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא חלק לבתי נפרד גם מהקמתו של מפעל.

יתרה מזאת, תוכנית עסקית היא בגדר הכרח כיוון שהיא מאפשרת לנו להבין ולקחת בחשבון את המגוון הרחב של האלמנטים הנדרשים זאת לרבות אפיקי השיווק דרכם נגיע אל הלקוחות הצרכניים, עלויות חומרי הייצור, עלויות כוח האדם, עלויות התחזוקה השוטפת, המכשור השוטף, תיקונים וביצוע משלוחים כמו גם כוח אדם אדמיניסטרטיבי.

סוג עיסוק המפעל

מפעל זהו אמנם שם כולל למגוון מפעלים, אך כל מפעל ומפעל מביא עמו ייחודיות שונה ומשתנה.

האם מדובר במפעל המעבד בתוכו מזון? מפעל לתרופות? או שמא מפעל המייצר בתוכו ריהוט עץ? אלו הם פסים יצרניים שונים בתכלית.

מפעלי מזון לשם הדוגמה, נדרשים לפעולות הדברה שוטפות וזאת כדי להבטיח כי אכן פעילות המפעל תעמוד בכל התקנות של משרד הבריאות.

מפעל בתחום היצרני של מוצרי העץ, איננו יידרש לעינו הבוחנת של משרד הבריאות, ומנגד ייתכן וייצטרך לתת דין וחשבון בכל הנוגע לתווי תקן איכות באשר לסטנדרט המוצרים המיוצרים בישראל.

ליווי פיננסי צמוד

הקמתו של מפעל מביאה עמה הוצאות רבות לאינספור, ויש לבחון כל אלמנט שכזה שכן המעקב אחר ההוצאות וההכנסות הוא קריטי להבנת הרווחיות של המפעל.

בהתאם לתוכנית העסקית בה נעמוד על המטרות שלנו מדי חודש בחודשו, נגבש את ההבנה באשר למרכיבי ההוצאות וההכנסות השונים, ונשקלל אותם אל תוך מערכת שתעניק דשבורד עבור בעל/ת המפעל.

בכל שאלה והתייעצות בנושא ליווי עסקי למפעלים, צרו עמנו קשר טלפוני או השאירו פניה באתר.