מנהלים עסק? חשוב גם לקחת אוויר ולהירגע

רונן פנחסוב

מנהלים עסק? חשוב גם לקחת אוויר ולהירגע

פעמים רבות, אנו יכולים למצוא את עצמנו במהלכו של מסע בלתי פוסק לניהול העסק. פיקוח על עבודתם של העובדים, בדיקה כי הכל נעשה כשורה ועד להיבטים חשבונאיים ופיננסיים מהותיים.

אולם פעמים רבות אנו פשוט שוכחים לעצור לרגע. לעתים אף ממש מרגישים כאילו וחל עלינו איסור בתכלית האיסור לקחת מנוחה. מדוע? והאם זה אפקטיבי?

מחקרים רבים מצביעים כיום כי תפוקתם של העובדים הולכת ופוחתת ככל שהם נדרשים לשעות עבודה מרובות יותר ולימי עבודה רבים יותר. המדינות הסקנדינביות כבר מככבות לא אחת עם תנאיהן הסוציאליים המאפשרים לעבוד ארבעה ימים בשבוע ובשעות מוגבלות. התפוקה? לא טעיתם. היא לא נשארה זהה. היא עלתה.

אז נכון.. אסור לנו לעצור לחלוטין

אבל בהחלט מותר לנו לקחת הפסקה. כמה פעמים מצאתם את עצמכם קמים רעננים מתנומה של מספר דקות בודדות במהלך סוף השבוע? היה בה מספיק כדי להפוך אתכם לאנשים רעננים יותר, רגועים יותר וחדים הרבה יותר.

ניקח זאת לעולמנו העסקי ונבין שגם כאן, כאשר אנו מרשים לעצמנו לקחת הפסקה, אנו למעשה יוצרים לעצמנו יום מועיל יותר. לעתים די בכך כדי להתוות עבורנו שינוי מהותי שישפיע על האופן שבו נסכם את היום, אתה שבוע, ואפילו את שנת העסקים. 

אם כך, איך פורקים? איך נרגעים?

פעילות ספורטיבית

אתם לא יכולים לקחת הפסקה לחדר הכושר? אתם בהחלט יכולים לעצור לרגע ולערוך מספר שכיבות סמיכה על הרצפה.

אתם גם בהחלט יכולים לרוץ קצת במקום, או אפילו לצאת להליכה קצרה ברחבי השכונה. הכל כדי שתוכלו לצאת לפעילות ספורטיבית מדודה.

היכולת לצאת מתוך השבלונה של העבודה, מאפשרת לנו 'לפתוח את הראש' ולהגיע למסקנות ורעיונות חדשים. 

נדגים זאת בוויכוח: כמה פעמים דווקא אחרי שהתרחקתם ממוקד החיכוך, גיליתם שישנו פתרון. פשוט לא הצלחתם לחשוב בבהירות.

מחקרים רבים מצביעים על האפקטיביות הרבה שטמונה בפעילות ספורטיבית. מומלץ כמובן לתחזק אורח חיים ספורטיבי הרבה יותר תכוף והרבה יותר אינטנסיבי. אולי בשעות הערב.

מדיטציה

המדיטציה מגיעה אלינו מן המזרח הרחוק, ומתוך מערכת שלמה של מסורות ואמונות.

הרפואה המערבית וכל שכן הפסיכותרפיה, לקחה את המדיטציה, 'הפשיטה' אותה מתוך הערכים של אמונות המזרח הרחוק, ויצרה פרקטיקה בה ניתן להשתמש ולתרגל העונה לשם מיינדפולנס.

המיינדפולנס נחקרה רבות ונמצאה כיעילה לשיפור הריכוז, להפחתת מתחים וחרדות ולוויסות הרגשי. 

כל שעליכם לעשות הוא לעצור לרגע מן העבודה. לשבת. לעצום עיניים. קחו נשימה עמוקה, הרגישו את בית החזה עולה. נשפו את האוויר באיטיות והשתדלו להרגיש את בית החזה יורד.

עשו זאת במשך 5 דקות בלבד, מדי יום, וראו אילו הבדלים תחוו בתוך זמן קצר.

טיפולי רפואה משלימה

לצד כל אלו הרי שישנם טיפולי רפואה משלימה אשר יכולים לסייע אף הם באיזון הגוף והשבת ההרמוניה.

אמנם אין מדובר ב'בריק' קטן ולחזור לעבודה, אך זהו תהליך שבהחלט יכול לאפשר לכם לצאת מתוך מעגל הלחץ, המתח והחרדה התמידיים.

טיפול באמצעות שטיפה אנרגטית לשם הדוגמה, המועבר על-ידי מטפלים כגון צח יצחקי, מאפשר להשיב את הזרימה האנרגטית ההרמונית אל הגוף, לצאת למסע בתת המודע ולהבין מה הם החסמים העומדים בפנינו. מה הם אותם הרגלים המניעים אותנו ושלעתים מונעים מאתנו לבחור בדרך הנכונה עבורנו.

לצד שטיפה אנרגטית, הרי שתוכלו למצוא טיפולי דיקור סיני המסייעים אף הם להשבת האיזון האנרגטי לגוף, טיפולים נטורופתיים לתזונה טובה יותר וכן סדנאות מדיטציה ושלל טכניקות הרפיה נוספות.