מקימים עסק? אל תוותרו על המיומנויות הבאות

רונן פנחסוב

3 מיומנויות שחשוב לרכוש טרם הקמת עסק חדש

האמת? גם אם יש לכם עסק קיים, אז אני בהחלט ממליץ לכם על המיומנויות הבאות. מדובר בכלל ברזל שבו אני פותח כמעט כל שיחת היכרות שלי עם לקוח חדש, ומדוע?

הקמת עסק היא לא רק חזון, היא לא רק רואה חשבון מקצועי או יכולת ניהול עובדים. מדובר גם ביכולת לפקח על הכל בצורה מסודרת, לדעת בדיוק לאן כל שקל ושקל הולכים. יש פרט שאתם מפספסים? מבחינתכם מדובר בנורת אזהרה ענקית שכן אם החלטתם להוריד את האצבע מהדופק בנושא אחד, הרי שהדבר גם יקרה בנושא אחר.

חלקכם יימצאו את הטיפים הבאים לדי מוכרים ונדושים, וחלקכם ירימו גבה לנוכח ההמלצות. עצתי עבורכם: להקים עסק חדש זוהי התרגשות שאין לה תחליף, תחושה של עתיד חדש ושל רווחים שרבים מן השכירים רק יכולים לחלום עליהם. אך רבים מן השכירים לא יפגשו בתוצאות המרות כאשר העסק לא יעבוד כראוי וחלילה גם יפסיד.

ראו בכך ככללי ברזל, ואני סמוך ובטוח שכבר בזה הרגע, סללתם לעצמכם את הדרך הנכונה.

מיומנויות אקסל

לטעמי מדובר באחת מן התוכנות היותר חשובות עבור כל עסק מתפקד, ועל אחת כמה וכמה עבור עצמאי שמנסה לשלוט בחברה שלו ביד רמה.

תוכנת האקסל למעשה מאפשרת לנו לבצע מגוון גדול מאוד של חישובים, חלקם מורכבים יותר, חלקם מורכבים פחות וחלקם גם פשוטים למדי. סוד הקסם שלה הוא שהיא יכולה לאגד את כל הנתונים בצורה קלה, לאפשר לנו להשתמש בפילטרים שינגישו את הנתונים הללו כדי לדלג על עשרות, מאות ואולי אלפי נתונים מיותרים ולקבל בסופו של דבר את התוצאה. זה יכול להיות סכום, או אולי ממוצע, או אולי לקיחת חישובים ממגוון רחב של גיליונות אלקטרוניים אחרים.

אל תמעיטו בערכה וגם אם אתם יודעים להשתמש בה בצורה בסיסית, אני כן ממליץ לחפש אחר קורס אקסל אונליין שיעניק לכם כמה חיזוקים טובים. בלינק ששמתי כאן, אני אשמח להמליץ לכם על קורס בעלות זולה עם ליווי של חברה ישראלית המתמחה בלימודים אונליין.

ניהול משא ומתן

אנחנו מנהלים משא ומתן בכל רגע נתון. משא ומתן יכול להתקיים בזוגיות, הוא יכול להתקיים בעת שיחה עם חברים שמבקשים לקבוע שעה למפגש, הוא מקיים עם הילדים שלנו ועל אחת כמה וכמה הוא מתקיים כאשר אנחנו נמצאים בפגישה עסקית.

אפשר ללמוד כיצד לנהל משא ומתן "תוך כדי תנועה", ויש לא מעט אנשים שיכולים להעיד על עצמם כטובים למדי במקח מול מקביליהם. אני אישית מעביר קורסים בניהול משא ומתן, ומאפשר זאת במסגרת לימודי בסיס. מדובר במוצר חדש באופן יחסית עם אחוזי הצלחה גבוהים בקרב בעלי עסקים קיימים (נעזרתי בכמה קולגות שכבר מחזיקים בעסקים קיימים).

יכולות מכירה

אם תסתכלו על כל הבכירים במשק, הרי שמרביתם הגיעו מתוך רקע של מכירות. כעצמאיים ובעלי עסקים אנחנו מוכרחים לדעת כיצד לזהות הליך מכירתי בצורה טובה.

אין מדובר רק בביצוע הליך מכירתי שיסייע לנו לסגור עסקאות; איש מכירות טוב יודע גם לזהות מתי עסקה לא עומדת להתבצע והיכן להקדיש את מרבית המאמצים והזמן.

אתם עסק, אין לכם זמן לכל לקוח ולקוחה פוטנציאליים שלא מוכנים לקבל את השירות או לרכוש את המוצר. הקפידו לחדד את החושים שלכם ולהקדיש את המשאבים והזמן היקר אך ורק למקורות שיכולים להניב לכם רווחים ועסקאות חדשות.

השאירו פניה לקבלת ייעוץ מקצועי

נמצאים לקראת הקמת עסק חדש? מרגישים שהעסק הקיים לא מתניע? השאירו לי פניה ואשמח ליצור עמכם קשר בהקדם.